Salonul Auto Paris 2012 a consemnat una dintre cele mai importante premiere mondiale ale momentului: noua generaţie Renault Clio 4, primul model dintr-o nouă eră de design Renault.
Era şi normal ca noul Clio să facă înconjurul lumii, aşa încât nu ne-a surprins să găsim noul Clio şi în America de Sud, una dintre cele mai importante pieţe de desfacere pentru producătorul francez.
Însă ”noul Clio” sudamerican ne-a atras imediat atenţia pentru că nu prea semăna cu noul Clio de la salonul parizian. Explicaţia este simplă: NU este vorba despre Clio 4, ci de un facelift în stil Clio 4.
Dar nu e un facelit aplicat precedentei generaţii, Clio 3 (care va rămâne în vânzare pe plan european ca o versiune mai ieftină Clio Collection), ci o restilizare a mai vechiului Clio 2. Adică versiunea hatchback a cunoscutului Renault Symbol de la noi, model care a fost lansat pe piaţă în 1998 (adică acum 14 ani…).
Cu alte cuvinte, o reciclare în stil mare a unui model învechit nu doar tehnic, ci şi moral, dar care se speră că va continua să se vândă bine. Pentru moment, Renault Brazil a dat publicităţii doar câteva imagini cu ”noul Clio” de la ei, care urmează să fie lansat la următoarea ediţie a salonului auto de la Sao Paolo.
Voi ce aţi alege dacă aţi fi în Brazilia:
ACEST FACELIFT ÎN STIL CLIO 4 SAU NOUL SANDERO?